כתובת: גבעת גאולה 1 רמת גן 52215 טלפון: 077-2105001 פקס: 077-5611355 ע.מ: 69924504
שירותי מחשוב

כדאיות מהפכת מרכזיות IP / שרתי טלפוניה / VOIP

קיימת כיום הסכמה רחבה על כך שתם עידן המרכזיות האנלוגיות והדיגיטאליות למיניהם. העתיד של הטלפוניה לעסקים שייך לטלפוניה ממוחשבת המבוססת על טכנולוגיית ה-VOIP משלש סיבות עיקריות:

     א. מנוף למחלקות השיווק והתמיכה: כאשר מערכת הטלפוניה מבוססת על טכנולוגיה ממוחשבת, ניתן לחבר (לממשק) אותה לתוכנות עסקיות מסוג CRM ו-ERP (ראה דוגמאות לממשקים כאלה כאן). באמצעות ממשק כזה ניתן לייצר אוטומאציה של פעולות ממוחשבות המוזנקות בעת קבלת שיחה ו/או הוצאת שיחה ו/או ביצוע פעולות שונות במהלך השיחה. כמו כן ניתן לבצע רישום, הקלטה ותיעוד שיחות יוצאות ונכנסות באופן אוטומאטי בתוכנות עסקיות שונות מסוג ERP ו-CRM, ולהשתמש באוטומאציה, ברישום, בתיעוד ובהקלטה הללו בתור כלים רבי עוצמה לשיפור יעילות השיווק והשירות.

     ב. זול יותר : שיחת טלפון בטכנולוגית ה-VOIP מתנהלת על גבי האינטרנט. לכן, אין משמעות לדקות שיחה,פשוט משום שחיבור אינטרנט אינו מתומחר לפי זמן שימוש. כמו כן בטכנולוגיית ה-VOIP אין משמעות למרחק גיאוגראפי מכיוון שחיבור אינטרנט אינו מתומחר לפי מרחק. כל עוד השיחה מתנהלת בין שני טלפוני VOIP על גבי האינטרנט, השיחה היא חינם. מתי שיחות טלפון ב-VOIP עולות כסף? כאשר השיחה היא מטלפון VOIP לטלפון רגיל –קווי או סלולארי.

      ג. חיסכון בתשתיות רשת: כאשר מערכת הטלפוניה עובדת על אותה תשתית רשת כמו המחשבים, אין צורך לפרוס תשתית קווית כפולה ונפרדת עבור טלפוניה ומחשוב לעמדות העבודה.    

מסקנות:

  1. ככל שנמהר כולנו לעבור לטלפוניה ממוחשבת (VOIP) כך נקדים את היום בו נפסיק לשלם את העלויות הגבוהות כדי גיחוך עבור דקות שיחה לבזק, הוט, סלקום, פלאפון, אורנג' ודומיהם. יתר על כן, מי שחושב שיש לו "דיל טוב" של חבילת דקות עם אחת מחברות הטלקומוניקציה הנכבדות הנ"ל ולכן לא בוער לו להצטרף למהפכת ה-VOIP הנה קצת חומר למחשבה במאמר על התרמית הגדולה: חבילות הדקות.
  2. טלפונית IP מוזילה עלויות טלפוניה אבל מוזילה אותם באופן משמעותי במיוחד עבור עסקים מהסוגים הבאים:
  • עסקים מרובי סניפים: אינספור שיחות התאום בין הסניפים הן חינם מכיוון שהן מתנהלות ע"ג האינטרנט בין שלוחות VOIP של מרכזיית ה-IP של העסק.
  • עסקים בינלאומיים בעלי סניפים הממוקמים במדינות שונות: כנ"ל, רק שהחיסכון על השיחות הבינלאומיות המתנהלות בין הסניפים ע"ג האינטרנט גדול הרבה יותר.
  • עסקים המעסיקים עובדים רבים שעובדים מהבית: כאשר מחברים טלפון VOIP מהבית של העובד דרך האינטרנט אל מרכזיית ה-IP של המשרד, השיחות אל השלוחות במשרד הן חינם, והשיחות אל טלפונים חיצוניים דרך קווי החוץ של המרכזייה הם על חשבון המשרד. ממש כאילו העובד נמצא במשרד.
  • עסקים המחזיקים עובדים/אנשי שרות/אנשי מכירות רבים בשטח: כמו בסעיף הקודם: כאשר מחברים את הטלפונים הניידים של עובדים אלה כשלוחות למרכזיית IP דרך האינטרנט הסלולארי, אפשר להפסיק לספור את דקות השיחה....